VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY A REKLAMAČNÍ PODMÍNKY
společnosti EasyBoard s.r.o.
1. OBECNÁ USTANOVENÍ
1.1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) a reklamační podmínky upravují práva a povinnosti vyplývající z kupní smlouvy uzavřené mezi kupujícím a prodávajícím prostřednictvím internetového obchodu (e-shopu) provozovaného na internetové adrese www.easyboard.cz prodávajícím, jakož i pravidla pro poskytování a využívání služeb poskytovaných prodávajícím, kterým je společnost:
Obchodní firma: EasyBoard s.r.o.
Adresa: Hájecká 1068/14, Černovice, 618 00 Brno, Česká republika
IČ: 040 48318
DIČ: CZ04048318
Zapsaný pod sp. zn.: C 87956 vedená u Krajského soudu v Brně
Bankovní spojení: Česká spořitelna a.s.
IBAN: CZ52 0800 0000 0040 0545 0359
Výše uvedená adresa je zároveň kontaktní adresou pro uplatnění reklamací a stížností.
Adresa :
Adresa: Hájecká 1068/14, Černovice, 618 00 Brno, Česká republika
Mail: info@easyboard.cz
Tel. kontakt: +420 775 379 350
Orgán dozoru:
Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Štěpánská 44
110 00 Praha 1
Email: adr@coi.cz
Web: adr.coi.cz
1.2. Kupní smlouvy uzavřené podle těchto VOP se řídí právním řádem České republiky, především příslušnými ustanoveními Zákona č. 89/2012 Sb. Občanský zákoník, zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění.
1.3. Tyto VOP a reklamační podmínky ve znění platném v den uzavření kupní smlouvy jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. V případě, že prodávající a kupující uzavřou písemnou kupní smlouvu, ve které si dohodnou podmínky odchylně od těchto VOP a reklamačních podmínek, budou ustanovení kupní smlouvy upřednostněna před těmito VOP a reklamačními podmínkami. Takto dohodnuté podmínky nesmí být v rozporu s jinými právními úpravami.
2. VYMEZENÍ ZÁKLADNÍCH POJMŮ
A) Zákon č. 89/2012 Sb. Občanský zákoník (dále jen „Občanský zákoník“)
B) Zákon č. 634/1992 Sb. Zákon o ochraně spotřebitele (dále jen „Zákon o ochraně spotřebitele“).
C) Zákon č. 110/2019 Sb. Zákon o zpracování osobních údajů (dále jen „Zákon o zpracování osobních údajů“)
D) GDPR – Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 (dále jen „Nařízení“).
E) Kupující – Kupujícím se ve smyslu těchto VOP rozumí spotřebitel, přičemž spotřebitelem se pro účely těchto VOP rozumí fyzická osoba, která při uzavírání a plnění kupní smlouvy nejedná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání, fyzická osoba podnikatel nebo právnická osoba.
F) Internetový obchod (e-shop) - platforma, umožňující vytváření objednávek zákazníkům a také poskytování služeb prodávajícím, provozovaná prodávajícím na webových stránkách dostupných na adrese easyboard.cz.
G) Objednávka – Objednávka je návrh na uzavření Smlouvy ze strany Kupujícího adresované Prodávajícímu prostřednictvím jeho internetového obchodu (e-shopu).
H) Kupní cena – Kupní cena Produktů uvedená na internetové stránce Prodávajícího.
I) Akcie – zvláštní podmínky prodeje nebo poskytování služeb stanovené pravidly, uvedenými v internetovém obchodě, nabízené prodávajícím v omezeném časovém úseku, ve kterém může zákazník tyto zvláštní podmínky využívat. Jedná se například o slevy z ceny zboží.
J) Platební podmínky – Podmínky zaplacení Kupní ceny.
K) Elektronické služby – Elektronické služby poskytuje prodávající uživateli (kupujícímu) prostřednictvím internetového obchodu (e-shopu) provozovaného na internetové adrese easyboard.cz.
L) Zákaznický účet (sekce) - elektronická služba, označená individuálními přihlašovacími údaji zvolenými zákazníkem (e-mail a heslo), která obsahuje prostředky poskytované prodávajícím, umožňující zákazníkovi využívat zvláštní funkce nebo služby. Zákazník přistupuje k účtu prostřednictvím zadání přihlašovacích údajů e-mailu (login) a hesla po registraci v internetovém obchodě prodávajícího. Účet umožňuje uchovávat informace o kontaktních údajích zákazníka k odeslání zboží a také umožňuje sledovat stav a historii objednávek.
3. INFORMACE O ZBOŽÍ A CENÁCH
3.1. Informace o zboží, včetně uvedení ceny jednotlivého zboží a jeho hlavních vlastností jsou uvedeny u každého zboží v katalogu internetového obchodu (e-shopu) prodávajícího.
3.2. Kupní cena uvedená u zboží v internetovém obchodě (e-shopu) prodávajícího zahrnuje také daň z přidané hodnoty ve výši stanovené platným právním předpisem České republiky.
3.3. Cenanezahrnuje přepravu zboží nebo jiné volitelné služby, které se přičtou k ceně zboží.
3.4. Všechny akcie platí do vyprodání zásob, pokud u konkrétního zboží není uvedeno jinak.
3.5. Prodávající si vyhrazuje právo kdykoli upravit cenu zboží uvedenou v internetovém obchodě (e-shopu). Změna ceny zboží se nevztahuje na kupní smlouvy uzavřené před změnou ceny, bez ohledu na to, že ještě nedošlo k dodání zboží.
4. ZPŮSOB UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
4.1. Kupující vybráním zboží z nabídky prodávajícího a jeho následným objednáním prostřednictvím vyplněného a odeslaného objednávkového formuláře v internetovém obchodě (e-shopu) prodávajícího zasílá prodávajícímu návrh na uzavření kupní smlouvy, jejímž předmětem je úplatný převod vlastnického práva ke zboží označenému kupujícím za kupní cenu a za podmínek, uvedených v této objednávce (dále jen „objednávka“).
4.2. Při každé objednávce je třeba uvést identifikační údaje kupujícího v rozsahu: jméno, příjmení, fakturační adresa, resp. případně dodací adresa, telefonní číslo a e-mail. Při fyzické osobě podnikateli a právnické osobě i obchodní firma, IČO a DIČ. Až do odeslání objednávky má kupující možnost měnit údaje, které do objednávky vložil. V případě, že kupující po odeslání objednávky zjistí, že do objednávkového formuláře zadal chybné údaje, může kupující kontaktovat prodávajícího za účelem jejich opravy na e-mailu nebo telefonickém kontaktu prodávajícího.
4.3. Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno přečíst si úplné znění těchto všeobecných obchodních podmínek, reklamačních podmínek, informací o dopravě a o ochraně osobních údajů.
4.4. Kupující objednávku potvrdí kliknutím na tlačítko „OBJEDNÁVKA S POVINNOSTÍ PLATBY“. Následně po odeslání objednávky obdrží kupující na svoji zadanou e-mailovou adresu potvrzení objednávky. Na e-mailovou adresu kupujícího mohou být v případě potřeby zasílány veškeré další informace ohledně jeho objednávky.
4.5. Kupní smlouva mezi Prodávajícím a zákazníkem je uzavřena okamžikem doručení akceptace tohoto návrhu ze strany Prodávajícího odeslané na emailovou adresu kupujícího. V případě, že k takové akceptaci ze strany Prodávajícího nedojde, kupní smlouva nebyla uzavřena.
4.6. Kupující je srozuměn s tím, že prodávající není povinen uzavřít s kupujícím kupní smlouvu na veškeré zboží uvedené v e-shopu, tj. že vystavení zboží v e-shopu prodávajícího není nabídkou k uzavření smlouvy ve smyslu ustanovení § 1732 Občanského zákoníku.
4.7. Prodávající jasným, jednoznačným, srozumitelným a nezaměnitelným způsobem informoval před odesláním objednávky kupujícího o předsmluvních informacích, týkajících se reklamačních, platebních, obchodních, přepravních a jiných podmínkách, a to následovně:
A) o hlavních vlastnostech zboží nebo charakteru služby v rozsahu přiměřeném použitému prostředku komunikace a zboží nebo službě informoval na příslušné stránce elektronického obchodu (e-shopu) prodávajícího,
B) o obchodním jménu a sídle prodávajícího informoval na příslušné podstránce elektronického obchodu prodávajícího jakož i v Čl. 1.1. těchto VOP a reklamačních podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu prodávajícího,
C) o telefonním čísle a adrese pro doručování elektronické pošty prodávajícího a o dalších údajích, které jsou důležité pro kontakt kupujícího s prodávajícím informoval prodávající kupujícího na příslušné podstránce elektronického obchodu prodávajícího a v Čl. 1.1. těchto VOP a reklamačních podmínkách, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu prodávajícího,
D) o adrese prodávajícího, na které může kupující uplatnit reklamaci zboží nebo služby, podat stížnost nebo jiný podnět informoval prodávající kupujícího v Čl. 1.1. těchto VOP a reklamačních podmínkách, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu prodávajícího,
E) o celkové ceně zboží nebo služby včetně daně z přidané hodnoty a všech ostatních daní nebo nelze-li vzhledem k povaze zboží nebo služby cenu přiměřeně určit předem, způsob, jakým se vypočítá, jakož io nákladech na dopravu, dodání, poštovné, balné a jiné náklady a poplatky, nebo, pokud tyto náklady a poplatky nelze určit předem o skutečnosti, že kupující je bude povinen uhradit informoval na příslušné katalogové stránce elektronického obchodu prodávajícího a také v těchto VOP a reklamačních podmínkách,
F) o platebních podmínkách, dodacích podmínkách, o lhůtě, do které se prodávající zavazuje dodat zboží nebo poskytnout službu, o informaci o postupech uplatňování a vyřizování reklamací, stížností a podnětů kupujícího informoval v příslušných článcích těchto VOP a reklamačních podmínkách, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu prodávajícího,
G) o informaci o právu kupujícího odstoupit od kupní smlouvy, o podmínkách, lhůtě a postupu při uplatňování práva na odstoupení od smlouvy informoval prodávající kupujícího v příslušných ustanoveních těchto VOP a reklamačních podmínkách, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu prodávajícího. Formulář pro odstoupení od smlouvy se kupujícímu zasílá současně s potvrzením objednávky a současně je umístěn na příslušné podstránce elektronického obchodu prodávajícího.
H) o informaci, že odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, bude nést náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu a odstoupí-li kupující od kupní smlouvy uzavřené na dálku bude nést i náklady na navrácení zboží, který vzhledem k jeho povaze nelze vrátit prostřednictvím pošty, informoval prodávající kupujícího v těchto VOP a reklamačních podmínkách, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu prodávajícího,
I) okolnostech, za kterých kupující ztrácí právo na odstoupení od smlouvy informoval v Čl. 7 těchto VOP a reklamačních podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu prodávajícího,
J) poučení o odpovědnosti prodávajícího za vady zboží nebo služby, jakož i o právech ze záruky a o dalších podmínkách pro uplatňování těchto práv informoval prodávající kupujícího v těchto VOP a reklamačních podmínkách, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu prodávajícího,
K) o délce trvání smlouvy, jde-li o smlouvu uzavřenou na dobu určitou; jde-li o smlouvu uzavřenou na dobu neurčitou nebo jde-li o smlouvu, při které se automaticky prodlužuje její platnost, také informaci o podmínkách vypovězení smlouvy a podmínkách ukončení závazku informoval prodávající kupujícího v těchto VOP a reklamačních podmínkách, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu prodávajícího,
L) o povinnosti kupujícího zaplatit zálohu nebo poskytnout jinou finanční jistotu na žádost prodávajícího,informoval prodávající kupujícího v příslušných článcích těchto VOP a reklamačních podmínkách, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu prodávajícího,
M) o možnosti a podmínkách řešení sporu mimosoudní cestou, podmínkách mimosoudního vyřizování stížností spotřebitelů včetně údaje, zda se lze obrátit se stížností na orgán dohledu nebo státního dozoru.
N) úkonech potřebných k uzavření kupní smlouvy – popis nakupování tak, že tyto potřebné úkony popsal v těchto obchodních a reklamačních podmínkách, které jsou umístěny na příslušné podstránce elektronického obchodu prodávajícího.
5. PRÁVA A POVINNOSTI PRODÁVAJÍCÍHO
5.1. Prodávající je povinen:
A) dodat na základě objednávky potvrzené akceptací kupujícímu zboží v dohodnutém množství, kvalitě a lhůtě a zabalit je nebo vybavit k přepravě způsobem potřebným k jeho uchování a ochraně,
B) zajistit, aby dodané zboží splňovalo platné právní předpisy ČR,
C) neprodleně po uzavření kupní smlouvy, poskytne prodávající kupujícímu v textové podobě kromě znění smlouvy i znění všeobecných obchodních podmínek.
D) předat kupujícímu nejpozději spolu se zbožím v písemné nebo elektronické podobě veškeré doklady potřebné k převzetí a užívání zboží a další doklady předepsané platnými právními předpisy ČR (návody v českém jazyce, záruční list, dodací list, daňový doklad).
5.2. Prodávající má právo na řádné a včasné zaplacení kupní ceny od kupujícího za dodané zboží.
5.3. Pokud z důvodu vyprodání zásob nebo nedostupnosti zboží není schopen prodávající dodat zboží kupujícímu ve lhůtě dohodnuté v kupní smlouvě nebo určené těmito obchodními a reklamačními podmínkami nebo za dohodnutou kupní cenu, je prodávající povinen nabídnout kupujícímu náhradní plnění nebo možnost pro kupujícího odstoupit od kupní smlouvy. V případě, že kupující již uhradil kupní cenu nebo její část, vrátí prodávající již uhrazenou kupní cenu nebo její část ve lhůtě 14 dnů ode dne doručení e-mailu o odstoupení od kupní smlouvy kupujícímu na jím určený účet, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak. V případě, že kupující v přiměřené lhůtě nepřijme náhradní plnění nabízené prodávajícím ani neodstoupí od kupní smlouvy, je prodávající oprávněn odstoupit od kupní smlouvy a v případě, že kupující již uhradil kupní cenu nebo její část, prodávající je povinen vrátit již uhrazenou kupní cenu nebo její část ve lhůtě 7 dnů ode dne doručení odstoupení od kupní smlouvy kupujícímu.
6. PRÁVA A POVINNOSTI KUPUJÍCÍHO
6.1. Kupující byl prodávajícím obeznámen s tím, že součástí objednávky je povinnost zaplatit kupní cenu.
6.2. Kupující je povinen:
A) převzít objednané a dodané zboží,
B) zaplatit prodávajícímu dohodnutou kupní cenu ve sjednané lhůtě splatnosti včetně nákladů na doručení zboží,
C) potvrdit v dodacím listu převzetí zboží svým podpisem nebo podpisem jím pověřené osoby.
6.1. Kupující má právo na dodání zboží v množství, kvalitě, termínu a místě dohodnutém smluvními stranami
7. ZBOŽÍ ZHOTOVENÉ PODLE ZVLÁŠTNÍCH POŽADAVKŮ, NA MÍRU NEBO ZBOŽÍ URČENÉ OSOBITNĚ PRO JEDNOHO KUPUJÍCÍHO – ZVLÁŠTNÍ PODMÍNKY
7.1. V případě zájmu kupujícího o zboží, které nelze objednat prostřednictvím internetového obchodu, tzn. v případě kdy se jedná o zboží zhotovované dle zvláštních požadavků nebo přání kupujícího, na míru, resp. pro jednoho kupujícího je možné takové zboží objednat na základě požadavku zaslaného na e-mail prodávajícího info@easyboard.cz, nebo prostřednictvím kontaktního formuláře umístěného na internetové stránce prodávajícího. Kupující se o možnostech zhotovení požadovaného zboží může informovat i osobně nebo telefonicky. Na základě požadavků kupujícího, bude prodávajícím připravena cenová nabídka, ve které prodávající uvede také termín dodání a náklady na dodání zboží.
7.2. Kupní smlouva na zboží zhotovené podle zvláštních požadavků a přání, na míru nebo zboží určené zvlášť pro jednoho kupujícího se považuje za uzavřenou až po potvrzení cenové nabídky, tzn. závazném objednání zboží ze strany kupujícího.
7.3. V případě zboží zhotovovaného podle zvláštních požadavků nebo přání, na míru nebo zboží určeného zvlášť pro jednoho kupujícího je prodávající oprávněn požadovat zaplacení zálohy na kupní cenu ve výši 50 % z celkové kupní ceny. Zbývající část kupní ceny uhradí kupující při převzetí zboží.
7.4. Záloha se považuje za zaplacenou momentem připsání na bankovní účet prodávajícího nebo úhradou v hotovosti v provozu prodávajícího.
7.5. Prodávající je oprávněn začít s výrobou zboží zhotovovaného podle zvláštních požadavků, na míru nebo zboží určeného zvlášť pro jednoho kupujícího až po zaplacení zálohy kupujícím.
7.6. Kupující bere na vědomí, že zboží, které prodávající prodává a je zhotoveno podle zvláštních požadavků a přání kupujícího, jde o zboží vyrobeného na míru nebo zboží určeného zvlášť pro jednoho kupujícího, představuje výjimku při odstoupení od smlouvy ze strany spotřebitele dle § 1837 písm. d) Občanského zákoníku. Nedohodnou-li se prodávající a kupující jinak, kupující nemůže odstoupit od kupní smlouvy, jejímž předmětem je zboží zhotovené podle zvláštních požadavků nebo přání, na míru nebo zboží určené zvlášť pro jednoho kupujícího.
8. DODACÍ PODMÍNKY
8.1. Obvyklá dostupnost zboží s termínem jeho expedice je uvedena u každého zboží na internetové stránce elektronického obchodu, přičemž obecně je termín dodání nebo odběru zboží od 3 do 14 dnů od data potvrzení objednávky.
8.2. Ve výjimečných případech, kdy některé druhy zboží (platí pro sekci Základní příslušenství) nejsou skladem a nejsou k dispozici ani u výrobců a dovozců může být dodací lhůta delší, o čemž bude kupující neprodleně informován.
8.3. Objednávky frézovaných prefabrikátů v celkovém množství do 100 bm, budou vyrobeny a připraveny k odeslání do 10 dnů ode dne potvrzení objednávky. Dodací termíny na větší množství sádrokartonových prefabrikátů budou dohodnuty individuálně. O termínu dodání, resp. odběru bude kupující neprodleně informován.
8.4. Objednávky dekoračních prvků, budou vyrobeny a připraveny k odeslání do 14 dnů ode dne potvrzení objednávky.
8.5. U dekoračních prvků, kde je uvedeno „výroba na objednávku“ nebo jen „na objednávku“ bude termín dodání dohodnut individuálně, dle potřeb kupujícího a možností prodávajícího, nejpozději však ve lhůtě 6 týdnů. O možném termínu dodání, resp. odběru bude kupující neprodleně informován.
8.6. Dodací termíny na větší množství sádrokartonových prefabrikátů nebo dekoračních prvků budou dohodnuty individuálně.
8.7. Kupující si může zvolit některý z následujících způsobů dodání, resp. dopravy:
A) osobní odběr v provozu prodávajícího po domluvě,
B) prostřednictvím dopravy prodávajícího,
C) kurýrem (zasilatelskou službou), v případě, že to povaha zboží umožňuje.
8.8. Kupující je povinen převzít zboží v místě, které je prodávajícím nebo jeho zástupcem, pověřeným doručit zboží a kupujícím dohodnuté v kupní smlouvě.
8.9. Kupující je oprávněn zkontrolovat zásilku, tedy zboží i jeho obal ihned po doručení v přítomnostizástupce prodávajícího. V případě zjištění existence vady zboží, nebo v případě, že zásilka není kompletní (nižší počet kusů zboží, resp. chybí objednané zboží), zástupce prodávajícího umožní kupujícímu pořídit záznam o rozsahu a povaze vady zboží, jehož správnost potvrdí zástupce prodávajícího. V případě, že má zboží vady, kupující je oprávněn odmítnout převzetí dodaného zboží nebo potvrdit doručení zboží s vadou a následně ve smyslu Čl. 14 těchto VOP a reklamačních podmínek uplatnit reklamaci vad zboží u prodávajícího nebo určené osoby. V případě, že kupující odmítne převzít dodané zboží s vadou, veškeré účelně vynaložené náklady na vrácení zboží prodávajícímu nese prodávající.
8.10. Prodávající je povinen zboží zabalit a zajistit pro přepravu obvyklým způsobem potřebným k zachování a ochraně zboží, zajištění zboží před poškozením. Obalem se rozumí dřevěná paleta a další předměty sloužící k ochraně, případně přepravě zboží.
8.11. Některé druhy prefabrikátů se vzhledem k rozměrům a tvarům musí speciálně balit, případně je nelze zaslat kurýrem.
9. KUPNÍ CENA, CENA DOPRAVY, CENA BALNÉHO A PLATEBNÍ PODMÍNKY
9.1. Kupní cena zboží je stanovena prodávajícím. Kupní cena je uvedena u každého jednotlivého zboží v internetovém obchodě (e-shopu) prodávajícího.
9.2. Prodávající si vyhrazuje právo změny cen v návaznosti na změny cen výrobců, dovozců apod.
9.3. Kupující je povinen na žádost prodávajícího zaplatit zálohu na kupní cenu (zálohu) v případě, že se jedná o zboží, s jehož výrobou prodávající začíná až po objednávce kupujícího. Takovým zbožím jsou všechny prefabrikáty a dekorační prvky.
9.4. Spotřebitel si při úhradě kupní ceny za zboží a úhradě poplatků spojených s dodáním, může zvolit z následujících způsobů platby:
A) v hotovosti při převzetí zboží,
B) převodem/vkladem na účet prodávajícího
C) prostřednictvím platebního systému Paypal, TrustPay.
9.5. Cena dopravy, která bude připočtena k ceně zboží při vytvoření objednávky je dle výběru kupujícího následující:
A) cena za dopravu prodávajícím se počítá podle vzdálenosti, a to 20 Kč/km bez DPH z provozu prodávajícího (adresa Opletalova 6833, Bratislava) do místa určeného kupujícím,
B) kurýrem (zasilatelskou službou) – cena je stanovena dle ceníku spolupracujících kurýrních společností. Cena za dopravu je uvedena před odesláním objednávky.
9.6. Prodávající neposkytuje dopravu zdarma
9.7. Ve smyslu individuální dohody může prodávající zajistit dopravu i po celém území Maďarska a Rakouska. V takovém případě bude cena za dopravu kupujícímu vypočtena individuálně. Náklady na dopravu závisí na počtu, hmotnosti, velikosti a tvaru celkové objednávky. Maximální hmotnost objednávky není stanovena.
9.8. K objednávce může být připočtena cena za balné v případě, že pro zachování a ochranu objednávky se vyžaduje její zaslání na paletě. Cena za balné na paletě je ve výši 450, -Kč za 1 ks palety. Kupní cena za paletu je uvedena s DPH.
9.9. Kupující má právo vrátit palety, na kterých mu bylo zboží doručeno v termínu do 2 měsíců od převzetí zboží v případě, že palety předá v provozu prodávajícího, palety budou stejného druhu a nepoškozené, přičemž kupující při jejich vrácení prokáže, ze které dodávky se palety vracejí (datum a číslo faktury). V takovém případě se kupující zavazuje palety vykoupit, přičemž cena za výkup (vrácení) je ve stejné výši jakou kupující za palety zaplatil při dodání zboží. Je možné vrátit jen takový počet palet, jaký byl odebrán.
9.10. Prodávající neposkytuje montáž a vynášku objednaného zboží.
10. NADOBUDNUTÍ VLASTNICTVÍ A PŘECHOD NEBEZPEČÍ ŠKODY NA ZBOŽÍ
10.1. Vlastnické právo přechází na kupujícího úplným zaplacením kupní ceny.
10.2. Nebezpečí škody na zboží přechází na kupujícího v době, kdy kupující nebo třetí osoba zmocněná kupujícím převezme zboží od prodávajícího nebo od jeho zástupce, pověřeného doručit zboží, nebo když tak neučiní včas, tak v době, kdy prodávající umožní kupujícímu nakládat se zbožím a kupující zboží nepřevezme.
11. PRÁVO ODSTOUPIT OD SMLOUVY – SPOTŘEBITEL
11.1. Kupující – spotřebitel má v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1Občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dnů, která běží ode dne převzetí zboží.
11.2. Kupující – spotřebitel je oprávněn použít k odstoupení od smlouvy formulář, který mu byl zaslán s potvrzením objednávky, a který je také uveřejněn na stránce internetového obchodu prodávajícího.
11.3. Lhůta k odstoupení od smlouvy se považuje za zachovanou, jestliže oznámení o odstoupení od smlouvy bylo odesláno prodávajícímu nejpozději v poslední den lhůty.
11.4. Prodávající je povinen neprodleně, nejpozději do 14 dnů dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy kupujícímu – spotřebiteli veškeré jeho platby, včetně nákladů na dodání zboží. Prodávající vrátí kupujícímu – spotřebiteli platby stejným způsobem, jaký použil kupující – spotřebitel při své platbě. Prodávající a kupující – spotřebitel se mohou dohodnout i na jiném způsobu platby, pokud tím kupujícímu nevzniknou další náklady.
11.5. Kupující – spotřebitel je povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy zaslat zboží zpět nebo je předat prodávajícímu nebo osobě pověřené prodávajícím k převzetí zboží. To neplatí, pokud prodávající navrhne, že si zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím pověřené osoby. Lhůta podle první věty se považuje za zachovanou, pokud bylo zboží předáno k přepravě nejpozději poslední den lhůty.
11.6. Prodávající není povinen uhradit kupujícímu – spotřebiteli dodatečné náklady, pokud si spotřebitel výslovně zvolil jiný způsob doručení, než je nejlevnější běžný způsob doručení nabízený prodávajícím. Dodatečnými náklady se rozumí rozdíl mezi náklady na doručení, které si zvolil spotřebitel, a náklady na nejlevnější běžný způsob doručení nabízený prodávajícím.
11.7. Při odstoupení od smlouvy kupující – spotřebitel nese náklady na vrácení zboží prodávajícímu nebo osobě pověřené prodávajícím na převzetí zboží. V případě, že kupující – spotřebitel odstoupil od smlouvy, která byla uzavřena na dálku, nese i náklady na vrácení zboží, které vzhledem k jeho povaze nelze vrátit poštou.
11.8. Při odstoupení od smlouvy, jejímž předmětem je prodej zboží, prodávající není povinen vrátit kupujícímu – spotřebitelipřijaté peněžní prostředky dříve, než mu je zboží kupujícím – spotřebitelem doručeno nebo dokud kupující – spotřebitel neprokáže zaslání zboží zpět prodávajícímu, ledaže prodávající navrhne, že si zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím pověřené osoby.
11.9. Kupující – spotřebitel odpovídá pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku takového nakládání se zbožím, které je nad rámec zacházení potřebného ke zjištění vlastností a funkčnosti zboží, resp. které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti.
12. PRÁVO ODSTOUPIT OD SMLOUVY – PODNIKATEL
12.1. Kupující – podnikatel je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy pouze v případě, že prodávající nesplní svůj závazek dodat zboží ani v dodatečně poskytnuté lhůtě, která nesmí být kratší než 14 dní. Pro vyloučení pochybností, se prodlení prodávajícího dodat zboží řádně a včas považuje za nepodstatné doporučení smlouvy.
12.2. Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy v případě, že kupující – podnikatel nezaplatí kupní cenu nebo její část ani v dodatečně poskytnuté lhůtě, která je 10 dní a začíná běžet prvním dnem po splatnosti kupní ceny nebo její části uvedené ve vystavené faktuře (případně zálohové faktuře).
12.3 V případě odstoupení od smlouvy prodávajícím nebo kupujícím – podnikatelem jsou kupující a prodávající – podnikatel povinni vzájemně si vrátit veškerá plnění, která byla před odstoupením druhé straně poskytnuta.
13. ELEKTRONICKÉ SLUŽBY – ZÁKAZNICKÝ ÚČET
13.1. Prodávající poskytuje prostřednictvím internetového obchodu (e-shopu) zákazníkům možnost registrace, na jejímž základě si kupující bezplatně vytvoří zákaznický účet snásledujícími službami:
A) udržování relace klienta po přihlášení ke svému účtu,
B) ukládání a zpřístupnění historie objednávek kupujícího prostřednictvím účtu.
13.2. Používání účtu je možné po provedení následujících kroků zákazníkem:Registrace zákazníka prostřednictvím formuláře umístěného na internetové stránce prodávajícího, ve kterém vyplní své identifikační údaje. V případě kupujícího – spotřebitele: Jméno, Příjmení, E-mail, telefon a adresu. V případě kupujícího podnikatele: Jméno, Příjmení, E-mail a telefon odpovědné osoby a údaje podnikatele, tzn. název, IČ, DIČ, DI DPH a adresu. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.Následně zákazník potvrdí registraci kliknutím na tlačítko „Registrovat“. Před potvrzením registrace se vyžaduje popsání bezpečnostního kódu. Smlouva o poskytování služeb je uzavřena doručením potvrzení o registraci na e-mailovou adresu, poskytnutou zákazníkem v průběhu registrace. Potvrzení registrace obsahuje přihlašovací jméno a login a vygenerované heslo, které si může zákazník po přihlášení změnit. Před potvrzením registrace ze strany zákazníka, je zákazníkovi umožněno přečíst si informace o zpracování osobních údajů a VOP a reklamační podmínky, s nimiž před potvrzením registrace vyjadřuje svůj souhlas.
13.3. Účet je poskytován bezúplatně.
13.4. Účet je poskytován na dobu neurčitou.
13.5. Zákazník může kdykoli az jakéhokoli důvodu požádat prodávajícího o odstranění svého účtu (zrušení účtu), a to prostřednictvím e-mailu: info@easyboard.sk nebo písemně na adrese prodávajícího.
13.6. Pro vytvoření objednávky v internetovém obchodě se nevyžaduje vytvoření účtu.
14. REKLAMAČNÍ PODMÍNKY (ZÁRUKA ZA JAKOST A ODPOVĚDNOST ZA JAKOST)
14.1. Při prodeji zboží prodávající odpovídá za to, že zboží je a po celou záruční dobu bude v souladu s kupní smlouvou, tzn. j. že zboží má jakost a vlastnosti uváděné v kupní smlouvě, resp. které jsou prodávajícím, dodavatelem, výrobcem nebo jeho zástupcem uváděny, že zboží odpovídá závazným technickým normám, je v určeném odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá účelu, který prodávající při použití věci uvádí nebo pro který se věc obvykle používá.
14.2. V případě, že má objednané zboží při jeho převzetí kupujícím vadu, nebo se na zboží vyskytne vada v průběhu trvání záruční doby má kupující právo vadu reklamovat.
14.3. Prodávající neodpovídá za vady:
A) které kupující způsobil sám svým jednáním, nejednáním nebo opomenutím, ani za vady které byly způsobeny třetí osobou, která manipulovala se zbožím (včetně neodborné montáže),
B) o kterých kupující při koupi zboží věděl, tedy byl na vadu výslovně upozorněn,
C) na které byla poskytnuta sleva z ceny zboží,
D)které jsou způsobeny běžným opotřebením zboží způsobeného jeho používáním,
E) které vznikly v souvislosti s nesprávným nebo neodborným používáním nebo používáním v rozporu s jeho účelem,
F) uplatněné po uplynutí záruční doby,
G) které vznikly z důvodu vyšší moci.
14.4. Na uplatnění práv z odpovědnosti za vady (reklamaci) je třeba předložit doklad o zakoupení zboží – fakturu.
14.5. V případě reklamace uplatněné osobně v provozu prodávajícího sepíše pověřený zaměstnanec prodávajícího s Kupujícím reklamační protokol s uvedením data, kdy se reklamace uplatnila, jaké zboží a proč je reklamováno, kdy bylo reklamované zboží zakoupeno, cena, za jakou bylo zboží zakoupeno, kupujícím požadovaný způsob vyřízení reklamace, případně v něm mohou být zaznamenány další důležité skutečnosti. Prodávající předá kupujícímu po sepsání písemné vyhotovení reklamačního protokolu. Je-li reklamace účinně uplatněna prostřednictvím prostředků dálkové komunikace, prodávající sepíše reklamační protokol a doručí jej kupujícímu ihned; není-li možné potvrzení o přijetí reklamace doručit ihned, doručí se bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení reklamace.
14.6. Kupující je oprávněn uplatnit reklamaci na zboží zakoupené u prodávajícího pouze během záruční doby.
14.7. Záruční doba je 24 měsíců a začíná běžet ode dne převzetí zboží kupujícím. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou kupující nemohl používat zboží z důvodu záruční opravy zboží.
14.8. Reklamační řízení může být ukončeno jedním z následujících způsobů:
A)vrácení kupní ceny,
B) výměna zboží,
C) poskytnutí slevy na zboží,
D) opravení zboží,
E) zamítnutí reklamace.
14.9. Při stanovení způsobu vyřízení reklamace vrácení kupní ceny, výměna zboží, poskytnutí slevy nebo zamítnutí reklamace se reklamace vyřídí ihned. V odůvodněných případech, zejména vyžaduje-li se složité technické zhodnocení stavu zboží nebo je třeba zajistit odstranění vady, lze reklamaci vyřídit i později, avšak nejpozději do 30 kalendářních dnů od uplatnění reklamace kupujícím.
14.10. Při odstranitelných vadách zboží má kupující právo, aby byla vada bezplatně, řádně a včas odstraněna. Prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit.
14.11 V případě výměny zboží za nové obdrží kupující doklad, na kterém bude uvedena informace o výměně zboží, a případné další reklamace se uplatňují na základě kupní smlouvy a tohoto reklamačního dokladu. V případě výměny zboží za nové začne běžet záruční doba znovu od převzetí nového zboží, ale pouze na nové zboží.
15. MIMOSOUDNÉ ZPŮSOBY ŘEŠENÍ SPORŮ A PRAVIDLA PŘÍSTUPU K TĚMTO ŘEŠENÍM
15.1. V případě, že kupující – spotřebitel není spokojen s tím, jak mu prodávající vybavil reklamaci, nebo se domnívá, že prodávající porušil jeho práva, má možnost obrátit se na prodávajícího se žádostí o nápravu. Mimosoudní vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy info@easyboard.cz nebo osobně v provozu prodávajícího.
15.2. V případě, že mezi prodávajícím a kupujícím – spotřebitelem dojde ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je:Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Štěpánská 44, 110 00 Praha 1, E-mail: adr@coi.cz, Web: adr.coi.cz.
15.3. Kupujícíhoje rovněž oprávněn využít platformu pro řešení sporů on-line, a to a to ve smyslu Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line(RSO), která je dostupná na http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
16. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
16.1. Pro účel těchto VOP v tomto článku prodávající uvádí základní informace o ochraně a zpracování osobních údajů, přičemž podrobnější a konkrétnější informace poskytuje na samostatné podstránce na internetové stránce prodávajícího, týkající se výhradně ochrany a zpracování osobních údajů.
16.2. Zpracování a ochrana těchto osobních údajů se řídí ustanoveními zákona č. 110/2019 Sb., Zákon o zpracování osobních údajů a Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016, obecného nařízení o ochraně údajů (dále jen „Nařízení“).
16.3. Prodávající zpracovává osobní údaje kupujícího za účelem vyřizování objednávek a plnění povinností vyplývajících ze smlouvy uzavřené na dálku (prostřednictvím e-shopu) mezi Kupujícím a Prodávajícím, přičemž se jedná o následující údaje: jméno a příjmení, adresu trvalého bydliště včetně PSČ a země (fakturační a dodací adresa), číslo telefonu a mailová adresa. Kupující poskytuje osobní údaje prodávajícímu dobrovolně za účelem splnění jeho povinností vyplývajících z kupní smlouvy a další komunikace s ním a v případě, že se kupující registruje do zákaznického účtu tak za účelem splnění jeho povinnosti vyplývajících z poskytování služby zákaznického účtu. Bez jejich poskytnutí Prodávající nemůže řádně plnit smlouvu s Kupujícím, a proto, v případě, že kupující své osobní údaje neposkytne, nebude možné s kupujícím kupní smlouvu uzavřít nebo mu nebude možné vytvořit zákaznický účet a poskytovat služby s ním spojené. Účelem zpracování těchto osobních údajů je vystavení daňového dokladu, předsmluvní vztahy, identifikace kupujícího, potvrzení objednávky a to telefonicky nebo prostřednictvím elektronické pošty, doručení zboží a vedení zákaznického účtu.
16.4. V případě výslovně daného souhlasu může prodávající zpracovávat osobní údaje kupujícího (dotčená osoba) i pro marketingové účely, tzn. na informování o novinkách a aktuálních akcích.
16.5. Kupující má v souvislosti s ochranou osobních údajů následující práva:
A) požadovat od prodávajícího přístup k jeho osobním údajům;
B) k opravě poskytnutých osobních údajů;
C) k vymazání poskytnutých osobních údajů;
D) k omezení zpracování osobních údajů;
E) podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů;
F) právo na přenos osobních údajů na jiného správce;
G) právo namítat proti zpracování osobních údajů;
H) právo na odvolání souhlasu.
16.6. Žádost podle bodu 16.5. tohoto článku je prodávající povinen vyřídit bezodkladně, nejpozději do 30 dnů od doručení žádosti.
16.7. Kupující může při podezření, že jeho osobní údaje se neoprávněně zpracovávají, podat Úřadu na ochranu osobních údajů České republiky návrh na zahájení řízení o ochraně osobních údajů.
17. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
17.1. Tyto obchodní podmínky jsou platné od 01.02.2022.
17.2. Smlouvy uzavírané mezi prodávajícím a kupujícím se uzavírají v českém jazyce.
17.3. Tyto VOP a reklamační podmínky byly formulovány a stanoveny v dobré víře, za účelem splnění zákonných podmínek a úprav korektních obchodních vztahů mezi prodávajícím a kupujícím. V případě, že se prokážou kompetentním orgánem České republiky některá ustanovení těchto podmínek jako neplatná nebo nevynutitelná, a to zcela nebo částečně, platnost a vynutitelnost ostatních ustanovení a zbývající části příslušného ustanovení tím zůstávají nedotčeny.
Poučení o uplatnění práva spotřebitele na odstoupení od smlouvy
Právo kupujícího – spotřebitele na odstoupení od smlouvy
Kupující – spotřebitel má právo odstoupit od kupní smlouvy bez uvedení důvodu ve lhůtě 14 dnů. Lhůta pro odstoupení od smlouvy uplyne po 14 dnech ode dne, kdy Vy nebo Vámi určená třetí osoba (s výjimkou dopravce) převezmete zboží.
Při uplatnění práva na odstoupení od smlouvy nás prosím informujte o svém rozhodnutí odstoupit od kupní smlouvy jednoznačným prohlášením (například dopisem zaslaným poštou nebo e-mailem) na kontaktní adrese prodávajícího:
Obchodní jméno: EasyBoard s.r.o.
Adresa: Hájecká 1068/14, Černovice, 618 00 Brno, Česká republika
Mail: info@easyboard.cz
Tel. kontakt: +420 775 379 350
K odstoupení od smlouvy můžete použít vzorový formulář, který jsme Vám předali nebo zaslali. Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy si můžete stáhnout také na internetové stránce prodávajícího www.easyboard.cz.
Lhůta pro odstoupení od smlouvy je zachována, zašlete-li oznámení o uplatnění práva na odstoupení od smlouvy před tím, než uplyne lhůta pro odstoupení od smlouvy, tzn. nejpozději v poslední den lhůty.
Důsledky odstoupení od smlouvy
Po odstoupení od smlouvy vám vrátíme veškeré platby, které jste uhradili v souvislosti s uzavřením smlouvy, zejména kupní cenu včetně nákladů na doručení zboží k Vám. To se nevztahuje na dodatečné náklady, pokud jste si zvolili jiný druh doručení, než je nejlevnější běžný způsob doručení, který nabízíme.
Zboží nám zašlete zpět nebo jej přineste osobně na adresu prodávajícího nejpozději do 14 dnů ode dne uplatnění práva na odstoupení od smlouvy. Lhůta se považuje za zachovanou, pokud zboží odešlete zpět před uplynutím 14-ti denní lhůty.
Při odstoupení od smlouvy kupující – spotřebitel nese náklady na vrácení zboží prodávajícímu nebo osobě pověřené prodávajícím na převzetí zboží. V případě, že kupující – spotřebitel odstoupil od smlouvy, která byla uzavřena na dálku, nese i náklady na vrácení zboží, které vzhledem k jeho povaze nelze vrátit poštou.
Platby Vám budou vráceny bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy nám bude doručeno Vaše oznámení o odstoupení od této smlouvy, resp. do 14 dnů ode dne, kdy nám bude doručeno zboží, které vracíte.Úhrada bude provedena stejným způsobem, jaký jste použili při Vaší platbě, pokud jste výslovně nesouhlasili s jiným způsobem platby, a to bez účtování jakýchkoli dalších poplatků. Platba za zakoupené zboží Vám bude uhrazena až po doručení vráceného zboží zpět na naši adresu nebo po předložení dokladu prokazujícího zaslání zboží zpět, podle toho, co nastane dříve.
Kupující odpovídá za jakékoli snížení hodnoty zboží v důsledku zacházení s ním jiným způsobem, než jaký je potřebný ke zjištění povahy, vlastností a funkčnosti zboží.
Základní sádrokartonové prefabrikáty easyboard® si může každý zájemce pohodlně objednat přez naše interentové stránky, které obsahují širokou nabídku nejen sádrokartonových prefabrikátů, ale i dekoračních stropů, stěn nebo garnýží.